ჩინეთისადმი დამოკიდებულების ცვლილება ოცდამეერთე საუკუნის რუსულ მედიასივრცეში
DOI:
https://doi.org/10.48614/hos.4.2021.60-75საკვანძო სიტყვები:
რუსეთ-ჩინეთის ურთიერთობები, სი ძინფინგი, ჩინეთის მედიაკორპორაციაანოტაცია
სტატია ეხება თანამედროვე მსოფლიოს ორი დიდი სახელმწიფოს - რუსეთისა და ჩინეთის - ურთიერთ მიმართებას ოცდამეერთე საუკუნეში, კერძოდ, რუსულ მედიასივრცეში ჩინეთის პოზიტიურ აღქმას, რაც, ბოლოწლების განმავლობაში, ერთგვარ ტრენდად იქცა, რასაც, ბუნებრივია, თავისი მიზეზები და მიზნები გააჩნია.
როგორც ცნობილია, მედია დიდ გავლენას ახდენს საზოგადოებრივი ცნობიერების, სტერეოტიპების, დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებაზე, შესაბამისად, მედიასივრცის კონტროლი, გარკვეულწილად, საზოგადოებრივი აზრის კონტროლსაც ნიშნავს. ასეთი ტიპის კონტროლის შესაძლებლობები მით უფრო დიდია, რაც უფრო ნაკლებად დემოკრატიულია ქვეყანა. ასეთ ქვეყნებში, მედიაზე კონტროლის გამკაცრება შეიძლება განპირობებული იყოს ბევრი ფაქტორით - პოლიტიკურით, ეკონომიკურით, კულტურულით და ა.შ.
თანამედროვე რუსეთმა თავი ბევრი მიმართულებით რთულ მდგომარეობაში ჩაიყენა. დასავლეთის მიერ ინიცირებული სანქციები უბიძგებს რუსეთის ხელისუფლებას აღმოსავლეთისაკენ, კერძოდ კი, ჩინეთისაკენ. ბოლო ათლწულის განმავლობაში მოსკოვსა და პეკინს შორის კავშირი უპრეცედენტოდ მჭიდროა, რის გამართლებასაც სპეციალური კამპანია სჭირდება ისეთ ქვეყანაში, როგორიც რუსეთია, სადაც მოსახლეობის და პოლიტიკური ელიტების ჩინეთისადმი დამოკიდებულება, ტრადიციულად ფრთხილი და ნეგატიურია. აღმოსავლური გეზის გასამართლებლად რუსულ მედიასივრცეში ინტენსიურად ხდება ჩინური კულტურის, ენის, ეკონომიკური წარმატების, პოლიტიკური მოწყობის და ა.შ. პოპულარიზება, შექმნილია სპეციალური საინფორმაციო აპლიკაციებიც კი.
სტატიაში განხილული ორმხრივი პოლიტიკური და ეკონომიკური ურთიერთობების ანალიზის შედეგად ცხადი ხდება, რომ დასავლეთთან დაპირისპირების ფონზე, რუსეთის დამოკიდებულება ჩინეთზე სულ უფრო მეტად იზრდება, რაც, თავის მხრივ, განაპირობებს ჩინეთის პოზიტიური როლის ზრდას რუსულ მედიასივრცეში.
Downloads
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .